GreenMobility offentliggjorde i går Trading Statement for første kvartal 2024, der viste en omsætningsvækst på 50% for den fortsættende drift samt et positivt nettoresultat for marts måned.

Første kvartal er traditionelt det svageste kvartal på året for GreenMobility, hvorfor selskabet beskriver udviklingen i første kvartal som tilfredsstillende og i overensstemmelse med forventningerne. GreenMobility realiserede en omsætning på 24,1 mio. kroner, mens nettoresultatet for kvartalet endte på -2,6 mio. kroner mod -2,9 mio. kroner i samme periode sidste år for den fortsættende drift. Marts måned gav et positivt nettoresultat, hvilket ifølge selskabet er en indikation på, at selskabet er godt på vej mod målet om profitabilitet i 2024.

GreenMobility har gennemført en række strategiske ændringer de seneste kvartaler, hvor man har lukket underskudsgivende internationale markeder for at fokusere mere på det danske marked. I København voksede antallet af ture i januar til mere end 60.000 ture, hvilket steg til mere end 70.000 ture i februar og mere end 80.000 ture i marts. Denne udvikling indikerer, at markedet kan absorbere væksten i antallet af biler.

Antallet af kunder steg til 262.550 kunder i kvartalet svarende til en fremgang på 10%, mens antallet af ture steg 11% til 293.134 ture. For 2024 fastholder GreenMobility sin guidance, hvorfor selskabet forventer at nå en omsætning på 115-125 mio. kroner med et overskud før skat på 0-10 mio. kroner.