Hypefactors offentliggjorde i sidste uge regnskab for første halvår, hvilket var årets første regnskabstal fra Hypefactors, da selskabet ikke udsender kvartalsrapporter.

Her fremgik det, at Hypefactors gennem årets første seks måneder har løftet sin ARR med omkring 2,1 mio. kroner fra 7,8 mio. kroner ved udgangen af 2021 til 9,9 mio. kroner ved udgangen af første halvår af 2022. Det er samtidig en vækst på 74% sammenlignet med samme periode sidste år. Med en forventet ARR på 10,5-12 mio. kroner ved udgangen af 2022, er Hypefactors dermed kommet fint fra start ift. at indfri selskabets forventninger.

I løbet af første halvår har Hypefactors sikret sig yderligere kapital, hvor en lille gruppe af investorer indenfor Keystones-netværket investerede 6 mio. kroner i Hypefactors. Samtidig blev der givet et lånetilsagn fra Vækstfonden på 4 mio. kroner, hvilket var med til at stille Hypefactors i en stærkere finansiel position.

Blandt gruppen af investorer var Søren Hougaard, som har analyseret alle First North-selskaber, og selv har været blandt de største kritikere af vækstbørsen i medierne. Han satte fokus på de potentielt store værdier i selskabets teknologi og den lave værdiansættelse ifm. sin investering. Dengang blev der udstedt nye aktier til kurs 4,56 kroner, men ligesom næsten alle andre SaaS-aktier har kursen været under et vist pres, og aktien handles nu omkring kurs 4,25. Med en kurs på 4,25 kroner pr aktie handles Hypefactors til en markedsværdi på ca. 47,3 mio. kroner. Det værdiansætter Hypefactors til en ARR-multipel på omkring 4,8x.