MapsPeople har i dag offentliggjort regnskab for andet kvartal af 2022, hvor de beretter om en ARR-vækst på 61% ift. samme tidspunkt sidste år. Deres ARR er ved udgangen af andet kvartal således på 51,5 mio. kroner.

ARR-væksten kommer primært fra MapsIndoors, der er vækstet fra 20,5 mio. kroner i Q2 2021 til 39,7 mio. kroner ved udgangen af Q2 2022, svarende til en vækst på 93% gennem det seneste år. Siden årsskiftet er MapsIndoors vækstet med 10,4 mio. kroner i ARR. I samme periode har MapsPeople oplevet et churn på 5%. Churn beskriver, hvor god virksomheden er til at fastholde deres eksisterende ARR, hvorfor man sigter efter en så lav churn som muligt.

MapsPeople fastholder sine forventninger til ARR og EBITDA, mens forventningerne til omsætningen nedjusteres. Dermed forventer MapsPeople fortsat at nå en ARR på 75-85 mio. kroner ved årets udgang samt et negativt EBITDA på 53-58 mio. kroner. Omsætningen forventes nu at ende på 26-31 mio. kroner fra tidligere 40-45 mio. kroner.

MapsPeople arbejder fokuseret på at etablere en stærk partnerdrevet salgskanal som grundlag vækst, og her er selskabet lykkedes over forventning med salg til især OEM-partnere, der integrerer MapsIndoors som en del af deres slutprodukt. Det er en stor fordel på den lange bane, men med et ekstra led ud til slutkunden forløber recognition efter IFRS langsommere end ved direkte salg, hvilket er årsagen til nedjusteringen af omsætningsforventningerne.

Gennem kvartalet har MapsPeople vækstet deres organisation fra 89 til 104 fuldtidsansatte, hvor væksten primært er indenfor salg og marketing. I perioden har MapsPeople styrket deres tilstedeværelse i Asien og stillehavsområdet, hvor de har etableret et nyt datterselskab og kontor i Singapore.