Trophy Games har i dag offentliggjort regnskab for første halvår af 2021. Det har været en historisk periode for Trophy Games, som er blevet børsnoteret, gennemført det første opkøb og vækstet.

Omsætningen endte på 18,1 mio. kroner, svarende til en vækst på 32,3% sammenlignet med samme periode sidste år. Antallet af unikke brugere steg 22,3% til 45.225 brugere. Samtidig steg den gennemsnitlige omsætning pr betalende bruger med 7,5%, som endte på 399 kroner.

Opkøbet af Xombat har ligeledes været et stort tema, og et vigtigt skridt ift. selskabets vækstplan. I første halvår omsatte Airline Manager 4 for knap 2 mio. kroner, og Trophy Games har tidligere meddelt, at der er potentiale til meget mere. Her meddelte Trophy Games, at de forventer at nå en omsætning på 5,5 mio. kroner for Airline Manager 4 for hele året.

Læs også: Trophy Games opdaterer på spil.

Trophy Games har også skaleret organisationen, som er vokset fra 23 til 30 medarbejdere. Derudover har de ansat Mariana Chucri som ny CFO, som er i overensstemmelse med IPO-planen.

Udover Airline Manager, har selskabet også oplevet stor vækst i Pro 11. Pro 11 omsatte for 9,4 mio. kroner, svarende til en vækst på 36,1%. Trophy Games har nogle store opdateringer til Pro 11 i andet halvår, hvor spillet også vil blive lanceret i Kina.

For hele året guider Trophy Games med at nå en omsætning på 44,7 mio. kroner, og en EBITDA på 6,2 mio. kroner.