Trophy Games har i dag udsendt en opdatering omhandlende opkøb, som selvfølgelig sætter fokus på opkøbet af Xombat, som selskabet allerede opkøbte inden Trophy Games havde første handelsdag på børsen.

Trophy Games meddeler, at Xombat har et godt potentiale og at synergierne allerede begynder at virke. Historisk brugte Xombat omkring 40.000 kroner i måneden på markedsføring til AM4. Budgettet for juni er øget til 290.000 kroner, og resultaterne er allerede fantastiske.

På lang sigt estimerer selskabet, at AM4 har potentialet til at nå de samme tal som Pro 11, og i år vil spillet forventeligt omsætte for omkring 4,5 mio. kroner, men det afhænger også af annoncerne samt hvorvidt spilydelsen fortsætter med at blive forbedret. Siden Trophy Games købte Xombat, er antallet af daglige aktive brugere steget 50% til 22.500 brugere.

Når Xombat-teamet har lanceret væsentlige forbedringer til AM4, vil teamet begynde at arbejde på Shipping Manager-titlen, som der ligeledes vurderes at være et godt potentiale for. Ligesom AM4, forventes Shipping Manager at kunne nå de samme tal som Pro 11 på lang sigt.

Trophy Games meddeler desuden, at de gerne vil se på flere opkøb, men det ikke er noget der haster, da det er vigtigt at finde de helt rette selskaber og mennesker.