GreenMobility har gennem det seneste år set en stor stigning i efterspørgslen på deres varebiler i København.

Derfor har selskabet også valgt at fordoble antallet af varebiler i København, så de kan imødekomme den store efterspørgsel, som ifølge selskabet ikke ser ud til at stagnere lige foreløbigt. Varebilerne er ligesom personbilerne eldrevne, hvor størstedelen af de nye varebiler er Renault Kangoo, men der ligeledes opgraderes til Mercedes eVito ifm. fordoblingen af antallet af varebiler i København.

Størstedelen af den nuværende bilpakke er den ikoniske Renault Zoe, men GreenMobility har oplevet en stor interesse for deres varebiler og mere luksuriøse Polestar, som er blevet indfaset gennem de seneste år i bilpakken. Varebilspakken i København kommer fremtidigt til at have tre modeller; Renault Kangoo, Maxus e-Deliver3 og den nye tilføjelse Mercedes eVito.

På det hollandske marked har selskabet netop lavet to nye hotspots i den sydlige del af Antwerpen. Holland er på mange måder et foregangsland, når det kommer til deleøkonomiske løsninger, hvor der er et højt fokus på den offentlige infrastruktur, så der kan skabes et mere bæredygtigt byliv.

GreenMobility har gennem første halvår 2023 sparet klimaet for estimeret 1.018 tons CO2 gennem deres deløkonomiske løsning. Det er dermed naturligt, at de lande og markeder med størst fokus på bæredygtighed retter sit blik mod en virksomhed som GreenMobility. Ifm. halårsrapporten som GreenMobility offentliggjorde tidligere i august, præsenterede de en omsætningsvækst på 29% til 54,9 mio. kroner i første halvår og i alt 562.087 ture på tværs af alle markeder svarende til en vækst på 8%.