GreenMobility har i dag præsenteret regnskab for første halvår 2023, hvor de melder om en omsætningsvækst på 29% ift. samme periode sidste år.

GreenMobility kunne dermed præsentere en omsætning på 54,9 mio. kroner i første halvår, hvor selskabet har eksekveret på sin strategi med fokus på de stærke kernemarkeder med henblik på at levere en profitabel drift allerede i 2024. Det har også medført en lukning af det svenske og tyske marked for selskabet.

Flytningen af bilerne fra nye markeder til etablerede markeder har været succesfuld, men adaptionen af bilerne på de etablerede markeder har været langsommere end forventet. Det forventes dermed, at omsætningen per bil vil blive påvirket i andet halvår af 2023. GreenMobility har dog reduceret deres omkostninger markant. Grundet optimeringer i organisationen og den operationelle drift er GreenMobility ved at arbejde sig henimod en månedlig besparelse på 1,5 mio. kroner, som forventes at være fuld synlig i regnskabet for fjerde kvartal 2023.

Grundet den langsommere adaption af bilerne på etablerede markeder og deres omkostningsfokus, justerer selskabet deres guidance. Omsætningen er nedjusteret til forventet 120-130 mio. kroner mod tidligere 135-145 mio. kroner, mens selskabet har opjusteret sine forventninger til resultatet til -32 til -42 mio. kroner fra tidligere -35 til -45 mio. kroner.

Ifm. dagens regnskab udtaler selskabets nytilkomne CEO, Kasper Gjedsted:

“GreenMobility has two short-term goals: consolidation in our core markets and creating the foundation to ensure profitability at group level in 2024. With this half-year result, we have taken a big step towards both goals and at the same time emphasized our position as one of Europe’s leading electric car-sharing companies.”