Hypefactors præsenterede i går aftes regnskab for første halvår af 2021.

Her fremgik en ARR-fremgang på 54%, så selskabets ARR pr 30. juni er på 5,7 mio. kroner. Omsætningen i perioden endte på 2,5 mio. kroner svarende til en vækst på 28%.

I perioden har selskabet fået flere store virksomhedskunder, herunder NNIT, Chr. Hansen og Saxo Bank. Mere end 17.500 virksomheder og organisationer benytter nu Hypefactors platform, hvor majoriteten er på en freemium løsning.

Med Hypefactors løsning kan selskaberne optimere sin kommunikation og PR. Selskabets tech-løsning understøtter kundernes omdømme-håndtering, så eventuelle negative historier eksempelvis hurtigt kan identificeres, så virksomhederne kan reagere på disse. For store virksomheder som Chr. Hansen, der ligeledes er i toppen hvad angår bæredygtighed, er det vigtigt at have et komplet overblik ens rolle i samfundet.

I andet halvår har Hypefactors en ambition om at lancere API-løsninger. Dette vil gøre selskabets teknologi tilgængelig for flere brugere og give yderligere indtægtsstrømme.