Shape Robotics har i dag præsenteret regnskab for andet kvartal 2023, hvor de omsatte for 37 mio. kroner svarende til en vækst på 250%.

I første del af 2023 har Shape Robotics krydset en serie milepæle i forbindelse med koncernens vækststrategi i Central- og Østeuropa. Ifølge CEO André Fehrn blev især månederne op til sommeren 2023 begivenhedsrige. I april tiltrådte bestyrelsesformand Jeppe Frandsen en væsentligt styrket bestyrelse, og i juni åbnede Shape Robotics datterselskab i Moldova, og landede en historisk stor rammeaftale på minimum 223 mio. kr. fra Network One Distribution. Der blev også introduceret nye AI-løsninger til EdTech-porteføljen, og i samme måned tog Shape Robotics sit første store skridt ind i det store polske EdTech marked ved at indlede opkøb af Skriware.

I løbet af det næste halvår arbejder Shape Robotics frem mod den udmeldte plan om notering på hovedmarkedet og fokuserer desuden på at fuldende opkøbsprocessen af Skriware og forløse potentialet i det store polske marked for uddannelsesteknologi. Shape Robotics forventer fortsat at blive noteret på hovedbørsen i slutningen af fjerde kvartal ifm., at selskabet offentliggør tal for tredje kvartal.

Shape Robotics har over de seneste seks måneder oplevet et stadigt stigende momentum bag mængden af investeringer i uddannelsesteknologi. Anført af nationale initiativer målrettet modernisering af nationale uddannelsessystemer støttes indsatsen for at opbygge fundamentet for blandt andet Europas digitale fremtid af EU’s Recovery and Resilience Fund, der har afsat omkring 45 mia. EUR specifikt til uddannelsesmæssige fremskridt.

Shape Robotics’ CEO, André Fehrn udtaler ifm. regnskabet:

Vores omsætning vokser flot, og vi leverer på de forventninger, som vi har sat markedet i udsigt, ligesom vi er godt på vej til at levere rentabilitet. Omsætnings- og kundebasen er veletableret, og vores produkter er efterspurgte, som vi med det nuværende udgiftsniveau kan omfavne. Vi ser især frem til Q4, fordi vi altid oplever et særligt stort ordreindtag i årets sidste måneder, hvor den årlige cyklus for udbud naturligt afsluttes. Denne tilbagevendende effekt kan vi allerede se i vores pipeline.