Trophy Games offentliggjorde i går halvårsrapport for første halvår af 2023, hvor selskabets fokus på bundlinjen fortsat skinner igennem.

I første halvår omsatte Trophy Games for 25,2 mio. kroner svarende til en tilbagegang på 3% ift. samme periode sidste år. I andet kvartal isoleret omsatte Trophy Games dog for 13,9 mio. kroner svarende til en fremgang på 11%. Målt på EBITDA har Trophy Games i årets første halvår leveret et resultat på 4,1 mio. kroner svarende til en vækst på 33% ift. samme periode sidste år.

Med den mest succesfulde spillancering i selskabets historie gennem Train Manager, står Trophy Games i en god position, når de kigger ind mod andet halvår af 2023. Dertil performer Shipping Manager godt, hvor spillet gennem første halvår omsatte for 3,6 mio. kroner og alene i juni måned omsatte for 1,1 mio. kroner. I juli 2023, som er efter periodens udgang, har Train Manager omsat for 487 tusinde kroner.

I andet halvår vil Trophy Games skalere Train Manager og Shipping Manager, ligesom de vil udvikle på de næste spil i transportserien, Truck Manager og Energy Manager. Airline Manager er fortsat det største spil i serien, og omsatte for 10,7 mio. kroner i første halvår. På sigt har Trophy Games en ambition om at løfte omsætningen i transportserien til i alt 100 mio. kroner, da de tror på, at Shipping Manager, Train Manager og Truck Manager kan performe på niveau med Airline Manager.

Trophy Games havde ved udgange af juni 2023 en kontantbeholdning på 28,3 mio. kroner og fortsat ingen gæld, der stiller dem i en god position, hvis de ser nye spændende opkøbsmuligheder. Opkøbene af Idle Necromancer og Transit King Tycoon, som Trophy Games købte tidligere i år, vil de ligeledes arbejde på at forbedre i andet halvår af 2023.

For 2023 fastholder Trophy Games sin guidance, og forventer dermed at nå en omsætning på 46-55 mio. kroner, et EBITDA på 4,5-10,0 mio. kroner samt et EBT på -0,5 til 4,5 mio. kroner.