Det er blevet weekend, og vi kan se tilbage på ugens udvikling på de danske vækstbørser, hvor FastPassCorp slutter i toppen.

FastPassCorp er steget 19% uden selskabet har været med nyheder. Aktien oplevede dog en markant omsætning i aktien relativt til aktiens historik i torsdags, hvor der blev omsat 5.620 aktier svarende til over 100.000 kroner målt på lukkekursen. Det blev således aktiens største handelsdag i år, hvor aktien har oplevet en gennemsnitlig daglig omsætning på blot ca. 2.300 kroner.

Relesys, MapsPeople og Impero har også haft en god uge på børsen med stigninger på hhv. 17%, 11% og 11%. Relesys har offentliggjort kvartalsrapport for tredje kvartal 2023, hvor selskabet fastholdte sine forventninger og realiserede en ARR-vækst på 36% ift. samme tidspunkt sidste år. Relesys havde ved udgangen af tredje kvartal en ARR på 54,8 mio. kroner. MapsPeople og Impero har begge sikret ny kapital gennem udstedelse af nye aktier gennem rettede emissioner.

BactiQuant og Freetrailer er steget hhv. 9% og 8% gennem ugen. BactiQuant har bl.a. offentliggjort endnu en ordre til en af Europas førende energiselskaber, mens Freetrailer har offentliggjort kvartalsrapport for første kvartal af det skæve regnskabsår 2023/24. Freetrailer realiserede i første kvartal en omsætning på 26,5 mio. kroner samt et EBITDA på 8,0 mio. kroner, og fastholder sin guidance om at nå en omsætning på 90-100 mio. kroner med et EBITDA på 10-14 mio. kroner.

EgnsINVEST Ejd. Tyskland, Risk Intelligence, LED iBond og DanCann Pharma har ligeledes præsenteret kvartalsrapport i løbet af ugen.

Blandt ugens andre nyheder kan fremhæves, at Hydract har indgået endnu en aftale om et pilotprojekt i mejeribranchen. SPENN har gennem datterselskabet Kazang Zambia indgået et nyt kommercielt samarbejde med Woolworths Zambia. Dataproces har indgået en kontrakt på selskabets SaaS-løsning MARC Fleksløn samt indgået kontrakt på selskabets SaaS-løsning MARS. Hove meddelte onsdag, at de gennem den seneste uge havde modtaget en ordre på over 500 tusinde kroner samt en private label ordre. Hypefactors har lanceret en version 3.0 af selskabets Atlastic.ai teknologi, som bl.a. tager ESG-indsigterne til et helt nyt niveau, mens ViroGates har startet tegningsperioden for sit udbud af nye aktier, hvor aktionærer kan tegne nye aktier i kurs 4,5 kroner per aktie.