2cureX offentliggjorde i sidste uge en opdatering på deres målsætninger for 2022, som var opdelt i 3 kategorier: Ekspansion af behandlingsmuligheder, kommerciel tilstedeværelse i flere markeder samt hospitaler på IGNITE-programmet.

2cureX lancerede i marts 2022 IndiTreat® mCRC Explore, hvorfor de nu dækker hele kemoterapiforløbet ved metastatisk tyktarmskræft. Det gør de gennem de tre produkter IndiTreat® Start, Extend og Explore. Alle tre IndiTreat produkter er følsomhedstest overfor forskellige behandlingstyper, og er dermed med til at individualisere det enkelte behandlingsforløb.

Målet var oprindeligt en kommerciel tilstedeværelse i 20 lande, hvilket de opnåede ved tilføjelsen af ni nye lande gennem 2022. Gennem dette netværk er IndiTreat allerede blevet præsenteret for mere end 140 hospitaler på tværs af Europa.

2cureX lancerede i 2021 programmet IGNITE, der havde til formål at få implementeret og skabt brugserfaring med IndiTreat testene på hospitalerne. Her gik 2cureX ind i 2022 med en målsætning om 30 hospitaler, hvor de i november revurderede målsætningen til 20. Ved årets udgang er 24 hospitaler på IGNITE-programmet.

Ifm. opdateringen på målsætningerne for 2022 udtaler CEO, Fernando Andreu:

2022 has been a year of very solid progress for 2cureX. In the most challenging environment in decades, when the effects of the covid crisis are still disrupting hospitals and healthcare systems, a war is going on in Europe and an energy crisis has impacted all aspects of our economy, we have achieved most of our goals”. And continues: “The broad geographic and hospital coverage we built in a very short period of time is key for pushing the adoption of this new category of precision oncology tools into protocols, guidelines and reimbursement. I am immensely grateful to our team for their commitment and dedication, to our distributors for their continued efforts and to our shareholders for their support even in very tough market conditions.