Audientes kunne i går omkring markedsluk meddele lanceringen af en crowdfunding-kampagne for sit nye produkt Companion by Audientes for at sikre hurtigere indtrængen og kendskab til produktet i USA og Europa.

Kampagnen lanceres på den førende platform Kickstarter, som forløber for den kommende udrulning af Companion i USA og Europa på tværs af e-handels- og detailhandelskanaler. Målet med kampagnen er at øge kendskabet til og sætte skub i markedsføringen af produktet på nye markeder og dermed sikre Companion en hurtigere indtrængen, indledningsvis på vigtige områder af det amerikanske og europæiske marked ved at gå i direkte dialog med kampagnens støtter og brugerne.

Backers kan vælge mellem en række fordele som for eksempel et eller flere Companion-produkter med op til 50% rabat på den forventede detailpris på Companion. Når kampagnen slutter og efter en udviklingsperiode, sender Audientes produkterne til det valgte sted. Produkterne sendes med internationale kurerfirmaer til de fleste lande i verden.

Audientes’ CEO, Steen Thygesen udtaler:

Det er et meget spændende projekt for Audientes. Kickstarters crowdfunding-økosystem giver os en unik mulighed for at påbegynde opbygningen af en støttegruppe (backers) for Companion og få kendskab til det marked, der er for produktet. Da kampagnen desuden kører i både USA og Europa, vil vi få unik indsigt i, hvor der er størst interesse for Companion, hvilket vil understøtte vores fremtidige go-to-market aktiviteter.

Kampagnen på Kickstarter blev lanceret i går og løber i ca. 1 måned efterfulgt af en kortere periode på den anden førende amerikanske crowdfunding-platform, Indiegogo. Kampagnen kan følges her.