Audientes har i dag offentliggjort sin kvartalsrapport for tredje kvartal 2021.

Audientes er i løbet af tredje kvartal begyndt at producere, og har samtidigt styrket sin tilstedeværelse på det indiske marked med flere nye kommercielle samarbejdsaftaler efter periodens afslutning.

Selskabet har åbnet op for online forudbestillinger af Ven i B2C- og B2B-segmentet i Indien, hvor datterselskabet er oppe at køre og i gang med at ansætte flere nøglemedarbejdere. Blandt Audientes’ samarbejdspartnere kan bl.a. nævnes Aura Hearing og Speech Care Center, og i alt har selskabet nu fire forhandlere og 90 udsalgssteder på tværs af det sydlige, vestlige, nordlige og østlige Indien.

Ligesom mange andre selskaber, er Audientes også påvirket af forsinkelser i leverancer, hvorfor de producerede høreapparater fra Kina først forventes at kunne leveres på det indiske marked i slutningen af 2021 og starten af 2022. Derfor justerer Audientes sine forventninger til omsætningen, som nu ventes at nå en omsætning på op mod 1,5 mio. kroner mod tidligere 3,5-5 mio. kroner.

Audientes anser justeringen af sine forventninger som en salgsforskydning, da selskabets salgskanaler står klar til at modtage produkterne, og selskabets forhandlere ser frem til at indlede de planlagte salgs- og markedsføringskampagner.

Kvartalet har ligeledes budt på opdateringer fra FDA, som er kommet med sit oplæg omkring lempede krav for OTC-salg af høreapparater til milde og moderate høretab. Audientes planlægger en produktlancering i USA i andet halvår af 2022.