Brain+ kunne i slutningen af 2022 meddele, at de har lavet deres første salg til en dansk kommune med deres nye demensprodukt, CST-Therapist Companion. Brain+ begynder hermed på kommercialiseringen af virksomhedens produktportefølje.

Salget dækker over en aftale om deres basispakke, hvor CST-Therapist Companion kan benyttes på en facilitet i et år i Herning. Dette er til en introduktionspris på 50.000 kroner. Tommelfingerreglen er, at det typisk tager 6-18 måneders dialog, før en kommune indgår en aftale, når det kommer til at købe nye produkter. Dog sker salget inden for blot to måneder af lanceringen af CST-Therapist Companion. Produktet blev lanceret i november 2022, flere år før den oprindelige plan.

Markedspotentialet i Danmark er vurderet til at være 200 mio. kroner, når der tages udgangspunkt i den fulde produktportefølje, som Brain+ forventer at kunne tilbyde fremtidigt. Danmark er dog et relativt lille marked, når der ses på det internationale potentiale for produktporteføljen.

I denne forbindelse udtalte CEO, Kim Baden-Kristensen:

Closing the year with a sale to the first customer for our new product is much more than a single sale, it marks the shift from being a pre-revenue company to being a revenue-generating company. For me, this is a long-awaited start to monetizing all the work we have done until now. This is the first very small step in what I expect to be a tremendous growth journey, which takes advantage of the unique position within digital therapeutics for dementia that we have worked to build. I don’t expect it to be easy, but I have no doubt that we have all the right cards on our hand to make this happen.

Tidligere på ugen havde Brain+ desuden meddelt, at de har afsluttet et treårigt innovationsprojekt med Danish Life Science Cluster.