Donkey Republic offentliggjorde i går regnskab for første halvår af 2022, hvor selskabet realiserede en omsætningsvækst på 90% sammenlignet med samme periode sidste år.

Omsætningen endte således på 3,2 mio. EUR i årets første to kvartaler, hvilket selskabet allerede havde annonceret ifm. deres Key Performance Indicators for andet kvartal. I første halvår blev der i alt kørt 1,8 mio. ture med Donkey Republics cykler med en gennemsnitlig længde på 3 km. Ifølge selskabets beregninger svarer det til en CO2-besaprelse på 232 tons samt 4,66 mio. EUR i sundhedsbesparelser.

Donkey Republic fastholder sine omsætningsforventninger, og forventer dermed at nå en omsætning på 9-10 mio. EUR i 2022. Samtidig opjusterer selskabet sine EBIT-forventninger, og forventer nu at nå et negativt EBIT på 4-4,5 mio. kroner mod tidligere -5 til -5,5 mio. kroner. Derudover har Donkey Republic tidligere ændret deres 2023-plan med fokus på at blive profitable. Den opdaterede plan for 2023 er fortsat intakt, hvor selskabet forventer at nå en omsætning på 13-15 mio. kroner med en positiv EBIT-margin.

Selskabets CEO og CFO afholder d. 5. september 2022 et webinar, hvor der er mulighed for at få indblik i halvårets højdepunkter samt stille spørgsmål til ledelsen. Ifm. gårsdagens regnskab udtalte CEO, Erdem Ovacik:

Donkey remains a leader in bike sharing services in Europe with record high rentals in 2022 so far, and much of the investment impact from IPO in May 2021 in front of us, enabling our expected growth and profitability in 2023.