GreenMobility har i dag offentliggjort en opdatering på udviklingen i tredje kvartal 2022, hvor selskabet løftede omsætningen med 56% ift. samme periode sidste år.

GreenMobility nåede dermed en omsætning på 26,4 mio. kroner i kvartalet, hvilket var en fremgang på 13% ift. Q2. I samme periode har GreenMobility løftet antallet af brugere med 8% ift. forrige kvartal og 44% ift. samme periode sidste år. Antallet af ture endte på knap 276t ture, hvilket svarer til en vækst på 20% ift. samme periode sidste år. Resultatet endte på -20,3 mio. kroner mod -16,6 mio. kroner i Q2. Resultatet er påvirket af opstarten på det tyske marked samt valutaomkostninger på 1,6 mio. kroner.

Overordnet er udviklingen som forventet trods forsinkelser på flere markeder som tidligere rapporteret, hvorfor GreenMobility fastholder sine forventninger for helåret. Den nuværende situation på markedet betyder en generel risiko ift. forbrugernes adfærd. Dette indebærer bl.a. stigende el omkostninger og renter, og GreenMobility har allerede indført et midlertidigt energigebyr pr kørt kilometer.

På billedet fremgår udviklingen i selskabets finansielle og operationelle nøgletal. København er fortsat det største marked for GreenMobility, der udgjorde over halvdelen af omsætningen i tredje kvartal.