GreenMobility kunne i sidste uge meddele på LinkedIn, at de har rundet 200.000 brugere. Siden 2016 har selskabet opbygget sin store brugerbase og samtidig udvidet antallet af biler, der har resulteret i over en halv mio. køreture alene i første halvår af 2022.

Ved udgangen af Q2 havde GreenMobility 195.932 brugere, hvorfor de lidt over en måned efter kvartalets udgang nu har rundet de 200.000 brugere. De >200.000 brugere er fordelt over de 11 byer i 6 lande, hvor GreenMobility på nuværende tidspunkt opererer med i alt ca. 1.600 biler. GreenMobility blev først lanceret i København, hvilket også er deres største marked på nuværende tidspunkt. I København har de 500 elbiler på gaden, der i Q2 generede en gennemsnitlig indtægt på 9.500 kroner per bil. Det har medvirket til, at GreenMobility har vist Proof of Concept i København.

Danmark er helt overordnet det største marked for GreenMobility med 640 biler fordelt på København og Aarhus. Sammen med en væsentlig større omsætning per bil i Danmark sammenlignet med de udenlandske markeder, har Danmark derfor også fortsat en relativ stor økonomisk betydning for GreenMobility. I første halvår af 2022 havde GreenMobility en samlet omsætning på 43,2 mio. kroner, hvoraf 31,4 mio. kroner kom fra det danske marked.

Ifm. opnåelsen af de 200.000 brugere udtalte CEO, Thomas Heltborg Juul:

Reaching 200,000 users is not only a huge milestone for GreenMobility but also for the cities we operate in. We are honored that thousands of people every month take trips in our electric cars around the cities in which they live, work, and explore. Both for the benefit of the cities, the climate, and our shared future.