GreenMobility har i dag meddelt, at de er klar til at gå ind i en ny fase som selskab. Den næste fase bliver at bevise, at den grønne omstilling kan gøres profitabelt og med et positivt cash flow.

GreenMobility tilpasser strategien på baggrund af markedsudviklingen, hvor forbrugeradfærden og kapitalmarkederne har ændret sig markant. Dette betyder også en ændring i ledelsen, hvor Thomas Heltborg Juul fratræder sin rolle som CEO per dags dato. GreenMobility har iværksat søgningen efter den rette profil til at overtage rollen som CEO. I mellemtiden er CFO, Anders Wall tiltrådt som midlertidig CEO.

I første omgang byder ændringen i forbrugeradfærden dog på en nedjustering, hvor GreenMobility sænker sine omsætningsforventninger til året fra intervallet 100-110 mio. kroner til intervallet 95-100 mio. kroner. I samme omgang sænkes forventningerne til årets resultat, der nu forventes at blive negativt med 75-80 mio. kroner mod tidligere 60-70 mio. kroner.

GreenMobility’s ønske om at tilpasse strategien kan betyde en lukning eller tilpasning af tabsgivende markeder og/eller en rebalancering af porteføljen til markeder med høj omsætning. Selskabets bestyrelsesformand, Tue Østergaard udtaler:

I would like to thank Thomas for his very strong contribution to the development of GreenMobility over the past three years as CEO. GreenMobility is in a good position, revenue has tripled, we have 1,600 electric vehicles and we have sufficient cash at hand to continue our development. On the other hand the change in consumer sentiment and capital markets mean that GreenMobility should focus more on shorter term profitability and on preserving cash. We want to recruit the right profile that can manage this and at the same time continue to position GreenMobility for the future.