Konsolidator har i dag annonceret en ny strategi for perioden 2022-2024. Strategien omfatter bl.a. et større fokus på rentabilitet og dermed også et større fokus på omkostningsbasen.

Med et skarpere omkostningsfokus opdaterer selskabet også sine forventninger til ARR. Konsolidator forventer nu at nå en ARR på 37-55 mio. kroner ved udgangen af 2024, hvilket svarer til en årlig vækst på 40-60%. Ved udgangen af 2021 havde Konsolidator en ARR på 13,6 mio. kroner. Tidligere guidede Konsolidator med at nå en ARR på 57 mio. kroner ved udgangen af 2023.

I den nye strategi sættes der fokus på vigtige SaaS KPIer. Dette gælder eksempelvis CAC/ARR, som beskriver, hvor lang tid det tager at tjene de samlede omkostninger ind ifm. at skaffe en ny kunde.

Konsolidator vil gennemføre flere strategiske initiativer. Dette gælder f.eks. en gratis prøveperiode, hvor kunderne kan få praktiske erfaringer med softwaren, inden de køber den. Derudover er en ny prismodel blevet implementeret i starten af 2022 med henblik på at tiltrække flere kunder.

Den nye strategi skal danne grundlag for, at Konsolidator når sine mål for 2024, hvor selskabet guider med at nå 600-900 kunder. På billedet øverst er en illustrering over den nye strategi.