På den svenske First North børs gemmer der sig et spændende dansk vækstselskab, nemlig Linkfire.

Linkfire er markedsledende inden for sin branche og havde 1,5 milliarder unikke brugere gennem sin platform i 2020. Måske har du endda selv benyttet Linkfire, hvis du f.eks. bruger Snapchat eller Twitch.

Linkfire beskæftiger sig med links inden for musikbranchen, og har to forskellige indtægtsstrømme. Den ene er Linkfire Marketing Platform, som er en SaaS-platform, der giver kunstnere mulighed for at oprette smarte links.

Gennem disse links kan brugeren tilgå den musiktjeneste, som personen ønsker at bruge til at høre musik. Dette er smart, når en verdenskendt musikstjerne udgiver musik over hele verden, og folk bruger forskellige musiktjenester, men benytter samme link. Dette er den største indtægtsstrøm for Linkfire, som lige nu udgør omkring 70%.

De resterende 30% kommer fra kommission, som er indtægt generet fra den store trafik, som Linkfire har. Dette område har stort potentiale for Linkfire, hvilket også afspejles af Q2-regnskabet, hvor Linkfire vækstede sin kommissions-omsætning med 250%, hvor SaaS-platformen vækstede 23%.

Linkfire befinder sig på et marked, som er i stor udvikling. Den overordnede musikindustri forventes at nå en værdi på 152 mia. USD i 2030 svarende til en gennemsnitlig årlig vækst på 6%. Samtidig er der stor konkurrence på streamingmarkedet, hvilket er til fordel for Linkfire, der kan tilføre enorm værdi for disse streamingstjenester.

Linkfire guider med at nå en gennemsnitlig årlig omsætningsvækst på 50-70%, hvilket opnås gennem de gode stabile samarbejder på SaaS-platformen med de største pladeselskaber i verden samt udbygning af selskabets store trafikgenerende platform.