MapsPeople, som er en SaaS-virksomhed, der er ledende inden for indendørs kortlægnings- og navigationsplatforme, har i forlængelse af sin salgs- og vækststrategi oplyst flere forskellige fokusområder.

Helt konkret har selskabet oplyst fire fokusområder, som dækker over geografi, salgskanaler og forretningsområder.

MapsPeople sigter efter at træde ind på det asiatiske marked i 2022, hvor de vil oprette et kontor. Det asiatiske marked er i stor udvikling, og udgjorde i 2017 en andel på 22,8% af hele markedet, hvilket forventes at stige til 31,9% i 2023. Indtrædelsen på dette marked vil derfor være en væsentlig milepæl.

Selskabet fokuserer på nichevirksomheder, kontorer og sportsorganisationer. MapsPeople har en dyb forståelse for disse segmenter, og har ligeledes kunder inden for mange forskellige områder. Dette gælder f.eks. Golden State Warriors, LEGO, Vestas og Ericsson.

Inden selskabet trådte ind på det amerikanske marked, opbyggede de en stor viden og en solid kundeportefølje på det europæiske marked. De fokuserer på virksomheder med god vækst, hvor selskabets løsning, MapsIndoors bliver en væsentlig værditilføjelse for kunden.

Denne viden vil selskabet bringe med ind på det asiatiske marked, som skal bidrage til at opnå en omsætning på 107 mio. kroner i 2023. Til sammenligning omsatte MapsPeople i 2020 for 25 mio. kroner.