Børsen delte i weekenden en artikel, som sætter fokus på Danmarks førertrøje inden for digitalisering og SameSystems rolle i det.

Hvert år laver EU-Kommissionen et Desi-indeks, der måler, i hvor høj grad EU-landene er digitaliseret. Her er Danmark helt i front.

Det har resulteret i en lang række danske it-virksomheder, som ligeledes ser et stort digitaliseringspotentiale i resten af Europa. Det gælder bl.a. SameSystem, som i disse år satser på at erobre det europæiske marked yderligere. SameSystem har 136 ansatte, og er i dag i Spanien, Tyskland, Storbritannien, Holland, Frankrig, Norge, Sverige og Litauen. Kunderne tæller bl.a. Pandora, Hugo Boss, Intersport og Ralph Lauren.

Markedet inden for vagtplanlægningsløsninger for retail og foodservice, som SameSystem agerer på, vurderes at have en værdi på 25. mia. kroner om året. På dette marked stræber SameSystem efter at blive markedsleder ift. den digitale transition. Især det tyske marked anser SameSystem som interessant, hvor Henrik Salicath, CEO for SameSystem udtaler til Børsen:

Ét er størrelsen på Tyskland og de kæder af retail-virksomheder, som der er. Danmark er langt længere fremme på digitaliseringsmotor-vejen, end man er i Tyskland. Derfor kan vi på salget i den nordtyske del se, at der er rigtig mange retailere, der synes, at vores løsninger lyder spændende.

Du kan læse hele artiklen fra Børsen her (bag betalingsmur).