Endnu en uge er gået, og vi kan se tilbage på ugens forløb på den danske vækstbørs, hvor WindowMaster slutter øverst med en stigning på 31%, og Conferize er faldet 25%.
WindowMaster har annonceret deres nye strategi, Accelerate Core, som løber frem til 2025. Med den nye strategi har WindowMaster løftet deres forventninger, så virksomheden nu forventer en årlig vækst på 10-15% frem mod 2025 mod tidligere 5-10%. I meddelelsen beskrev selskabet desuden, at maj måned har været historisk god, og at de fastholder forventningerne til indeværende regnskabsår om at nå en omsætning på 220-235 mio. kroner.
NORD.investments, Donkey Republic og Hove har også haft en fin uge. Sidstnævnte har bl.a. annonceret, at de har modtaget en ordre på over 500t kroner fra en kunde i Australien. Hove har haft en stærk relation til kunden gennem flere år, og ordren består af både smøremidler og pumper, som skal bruges til vedligeholdelse af vindmøller i Australien.
SPENN har meddelt, at de har underskrevet en kontrakt, hvor intentionen er at tilbyde SPENNs produkter og services i Nigeria. Monsenso har nedjusteret deres forventninger for 2022 til at nå en omsætning på ca. 7 mio. kroner mod en tidligere forventning på 9-12 mio. kroner. DecideAct har indgået en kontrakt med den canadiske medlemsorganisation CAA. Alefarm Brewing er derudover blevet kåret som det bedste bryggeri på en ølfestival i Norge. Alefarm ekspanderede til Norge i marts 2022, hvor de ifølge selskabet er blevet taget godt imod.
I den nedre ende slutter Conferize og Shape Robotics. Shape Robotics har annonceret en ledelsesændring, som indebærer, at selskabets grundlægger, David Johan Christensen, stopper efter gensidig aftale som Executive Vice President i Shape Robotics ved udgangen af juli 2022 og fortsætter som menigt bestyrelsesmedlem.
No comments! Be the first commenter?