DecideAct har i dag udsendt en længere strategisk opdatering, hvor selskabet bl.a. sætter fokus på den offentlige sektor som en mulig gamechanger for selskabet samt en målsætning om break-even i 2024.

DecideAct har ligesom mange andre vækstvirksomheder oplevet et turbulent marked gennem 2022, hvorfor selskabet var tilfreds med en ARR-vækst på 14% efter churn. I dag oplever DecideAct stor interesse for selskabets produkt, hvilket også afspejles af selskabets seneste nyhedsstrøm, en voksende pipeline og at det indgående salg er begyndt at komme som et resultat af en succesfuld marketingindsats.

Den offentlige sektor i Island og Danmark er en potentiel gamechanger for DecideAct, hvor de i dag har en positiv dialog med flere store offentlige virksomheder og organisationer, og hvor de første kontrakter desuden er indgået. Den offentlige sektor er udfordret på tværs af forskellige politiske agendaer såsom klima og begrænsede budgetter, og DecideActs digitale platform er et godt match til at hjælpe med at eksekvere på strategierne.

Med en partnerbaseret strategi og en Strategy Execution Management-platform, der ifølge selskabet er den mest fleksible på markedet, står DecideAct nu i en situation, hvor de på kort sigt vil fokusere på ARR-vækst i 2023, hvorefter de i 2024 sigter mod at nå break-even med en balanceret vækststrategi.

I dag har DecideAct flere virksomheder i kontraktfasen end nogensinde før. Det skyldes bl.a. selskabets fokus på marketing, hvor selskabet har gennemgået en større SEO-indsats og har en marketingenhed, som fokuserer på at skabe synlighed blandt mulige kunder. Derudover har selskabet et eksisterende velfungerende partnerskabsnetværk, der i 2022 bl.a. hentede kunder fra Canada og Danmark. Canada er et af de markeder, som DecideAct på nuværende tidspunkt anser som et sweet spot for skalering, hvor de allerede har flere indgåede aftaler, opbygget en lovende pipeline og har en velfungerende partnermodel.