Brain+ har i dag meddelt, at de var udvalgt til at præsentere deres digitale produkter mod demens på the Danish-Japanese Welfare and Health Tech Business Conference. Dette skete ved Matsumai Cup Business, der blev afholdt den 20. februar i Vejle.

Her var der fremmøde fra den japanske ambassade i Danmark, samt store japanske firmaer og research centre, der ser på at udvide deres danske forretningsnetværk. Foruden præsentationen af deres egen række af produkter var CEO, Kim-Baden Kristensen ligeledes inviteret til at holde en tale om relevansen og effekten af digital terapi i kampen mod Alzheimers og demens, samt det lancerede produkt, CST Therapist Companion.

Japan er et stort marked, hvor 4,6 mio. mennesker på nuværende tidspunkt lever med demens. Japan har en stor overvægt af personer, der bliver ramt af demens ift. andre lande. Hele 23,23% af kvinder over 60 år har Alzheimer’s, hvor det i USA til sammenligning kun er 11,64%. Det samme ses i mindre omfang ved mændene, hvor 11,64% over 60 år har Alzheimer’s i Japan mod kun 7,66% i USA. Denne udvikling har fanget interessen for adskillige aktører indenfor området.

I denne forbindelse udtaler CEO, Kim Baden-Kristensen:

Japan is on the forefront of Alzheimer’s and dementia research and care because it is such a big challenge there. Generally, there is a strong focus in the pharmaceutical industry on the Japanese market. The recently FDA-approved new Alzheimer’s drug, Lecanemab, was developed by the Japanese pharmaceutical company Eisai and their US counterpart Biogen. For these reasons, we are looking to Japan as a very interesting future market for our Alzheimer’s and dementia digital therapeutics.