Copyright Agent har i dag meddelt, at de har indgået en aftale med deres første australske kunde.

Dette sker som følge af selskabets push-pull tilgang til nye markeder. Den nye aftale harmonerer med selskabets plan om at åbne op på det australske og newzealandske marked. Dermed har Copyright Agent nu succesfuldt udvidet til et nyt kontinent, hvor de skal etablere sig fremadrettet.

Aftalen er med det australske billedbureau Apix Syndication, og omfatter 12 markeder. Apex Syndication repræsenterer internationale fotografer og licenserer kvalitetsbevidst fotoindhold globalt inden for skønhed, livsstil, glamour og kendte.

Aftalen omfatter den fulde løsning for IPRaaS (Intellectual Property Rights as a Service), som er en løsning, der beskytter billedindhold mod andres uretmæssige brug på nettet.

CEO, Henrik Eggert udtaler i denne forbindelse:

Aftalen med Apix er på mange måder selskabets enterprise-strategi i en maggiterning. Vi ser her effekten af vores push-pull indgang i nye markeder, hvor vi med indgangen i Australien både etablerer og åbner et nyt marked, ja – et nyt kontinent, for flere af vores eksisterende kunder og samtidig indgår vi en helt ny aftale med en ny enterprise-kunde, som så har hjemmemarked i Australien.

Denne nye enterprise-kunde kan vi trække med tilbage ind i 11 af vores allerede etablerede markeder, på tværs af Europa, og dermed øge værdien i samarbejdet betragteligt. Apix vælger, ud over denne åbenlyse fordel, ligeledes Copyright Agent som samarbejdspartner fordi vi som markedets eneste aktør leverer en full-service glocal model, hvor både letheden ved ét kontaktpunkt til mange markeder, samt vores 100% lokaliserede tilgang i hvert eneste marked, har været afgørende for Apix i et samarbejde.