DecideAct kunne fredag meddele, at de har styrket deres digitale platform med et nyt avanceret værktøj, og i samme ombæring udvidet samarbejdet med Blue Note Consultans.

Den nye tilføjelse til platformen er et digitalt såkaldt OKR-baseret (Objectives and Key Results) værktøj til at arbejde med strategieksekvering. Værktøjet er bygget på en nyt banebrydende tilgang, der kaldes Promise-Based Execution, som er udviklet hos Blue Note Consultants, og den er med stor succes blevet implementeret i flere hurtigvoksende virksomheder.

Grundprincippet er at skabe en følelsesmæssig involvering i strategieksekveringen, hvor gensidige løfter mellem de involverede om at udføre opgaver skaber succes for selve eksekveringen. DecideActs nye modul for Promise-Based Execution benytter sig netop af målsætninger og nøgleresultater i kombination med denne løftebaserede involvering fra de ansatte.

Indtil videre har det vist en markant værdiskabelse for selskaberne, hvor Promise-Based Execution er blevet implementeret. Det er især det personlige ansvar og bevidstheden om egen involvering i processen, som har skabt en markant kulturforandring på arbejdspladserne, hvor folk i højere grad overholder aftaler med hinanden, og dermed eksekverer mere effektivt på strategien.

For DecideAct er det altså en produktudvikling baseret på et af partnerskaberne, hvor der skabes nogle synergieffekter, der skaber langt højere værdi end blot salget der kan komme gennem en samarbejdspartner. DecideAct forventer at partnerskabet vil resultere i 15-20 nye kunder over de kommende 12 måneder, hvor det allerede har genereret tre nye kunder og fem er i kontraktforhandlinger. I denne forbindelse udtaler CEO for DecideAct, Flemming Videriksen:

Vores erfaringer med Promise-Based Execution som en del af vores løsning er ekstremt positive. Kundernes feedback inkluderer, at det er meget hurtigt at komme i gang og fuldstændig ændrer eksekveringskulturen, næsten fra den ene dag til den anden. Det strategiske partnerskab er et eksempel på, hvordan 1 + 1 kan give mere end 2, og at vores fokus på partnersalg og en tilpasningsdygtig platform er den rigtige tilgang.