Til trods for navnet ”Freetrailer”, begrænser Freetrailer sig ikke indenfor et bestemt produktsortiment.

Freetrailer har senest udvidet konceptet med elcykler, som kan benyttes til last mile levering, hvor forbrugeren har mulighed for at få leveret sine varer, og herfra kan benytte en Freetrailer-cykel til at transportere varen det sidste stykke hjem.

I en artikel til Mobility Watch har Freetrailers CEO, Philip Filipsen udtalt sig om hvilke langsigtede udvidelser, som Freetrailer har haft i tankerne.

I artiklen fremgår det, at Freetrailer indtil videre ikke låst sig fast, men har et særligt godt øje til delebiler. Foruden biler, har Freetrailer leget med tanken om blandt andet løbehjul, bådtrailere, paddleboards og hestetrailere.

Det, der tiltaler en udvidelse af konceptet er, at Freetrailer oplever en efterspørgsel indenfor de specifikke områder. Udvidelsen af konceptet kommer ikke til at stå alene, men det skal være en udvidelse af deres nuværende samarbejder. Derfor er det samarbejdspartnernes ønske om nye tilføjelser til konceptet, som skal være drivkræften bag.

En udvidelse af konceptet med eksempelvis biler vil være en større udfordring, da det er et mere kompliceret koncept. Den endelige beslutning for konceptet forventer Philip Filipsen at have klar indenfor 6-12 måneder. Forretningsmodellen vil som udgangspunkt ikke ændre sig, hvorfor det fortsat vil være samarbejdspartnerne, som betaler for, at kunderne har den specifikke service til rådighed.

Freetrailer forventer fortsat at kunne beholde navnet, hvis konceptet udvides. Hele artiklen, som er bag betalingsmur, kan findes her.