Den danske delebilstjeneste, GreenMobility, har i dag præsenteret sit årsregnskab for 2022. I årsregnskabet fremgår det, at omsætning såvel som årets resultat endte indenfor den udmeldte guidance.

GreenMobility formåede at løfte omsætningen med 56% ift. 2021, hvorfor omsætningen dermed endte på 97,3 mio. kroner. De har vækstet antallet af biler med 54%, mens antallet af kunder er vokset 42%. Det resulterede i 22% flere ture gennem 2022 ift. 2021, hvorfor antallet af ture oversteg 1 mio. ture.

GreenMobility er blevet hårdt ramt af inflations- og energikrise, der har medført ændringer i forbrugsmønstrene. Derfor har GreenMobility også skiftet ud i ledelsen og lanceret en ny strategi, der skal sætte fokus på en profitabel vækst. Det medfører også, at GreenMobility ikke skal ud at hente ekstra kapital i 2023, selvom de guider med en omsætning på 135-145 mio. kroner, hvilket svarer til en vækst på 40-50% ift. 2022. Der forventes fortsat et negativt resultat på 35-45 mio. kroner, hvilket er omtrent en halvering ift. 2022, hvor årets resultat endte med et tab på 77,2 mio. kroner.

GreenMobility har 1.600 biler i deres flåde, hvor væksten blandt andet stammer fra opkøbet af hollandske Fetch Mobility i starten af 2022. Danmark er dog fortsat GreenMobility’s største marked, hvor de hentede ca. 66% af sin omsætning gennem 2022. København er en helt central by for selskabet, hvor de har formået at fastholde en gennemsnitlig omsætning per bil på 9.500 kroner om måneden gennem årets tre sidste kvartaler.