Linkfire har her til morgen offentliggjort regnskab for 2021, hvor selskabet har løftet omsætningen 42% sammenlignet med sidste år.

Linkfire har to forskellige indtægtsstrømme, nemlig en SaaS-platform og en kommissionsforretning. Linkfires SaaS-platform vækstede med 22% i 2021, hvor selskabets kommissionsforretning vækstede 108%. Den store vækst i kommissionen er især drevet af en stærk vækst i selskabets RPM, som er steget fra 3,8 kroner i 2020 til 7,27 kroner i 2021 svarende til en vækst på 92%.

RPM er et vigtigt nøgletal for Linkfire, da det beskriver, hvor meget Linkfire tjener på sin trafik. Eftersom Linkfire har en enorm trafik, der i 2021 oversteg 1,6 mia. connections, kan RPM gøre en stor forskel. Linkfire har stort fokus på at optimere deres RPM, hvilket også afspejles af den fastholdte høje RPM i fjerde kvartal på 7,96 kroner.

Linkfires CEO, Lars Ettrup udtaler ifm. regnskabet:

2021 was a great year for Linkfire, we are delivering on our strategy and I remain confident in our financial targets. We saw good top-line performance in line with our expectations and very strong improvements on underlying growth levers such as our RPM metric illustrating that we’re improving our ability to monetize traffic.

Looking into 2022 our focus and strategy remains unchanged and we maintain our mid-term financial targets of 50-70% revenue CAGR and approximately 80% gross margin. Supporting our vision of empowering entertainment discovery everywhere, we have a razor sharp focus on growing our traffic, increasing monetization and retaining our market position.

Klokken 10 afholder Linkfire et webinar, som kan ses live her.