OmniCar har i dag offentliggjort regnskab for første kvartal 2022. Her kan selskabet berette om, at de lever op til deres ambitiøse vækstplan, og fortsætter med at gøre det nemmere at være bilejer i Danmark.

Gennem det første kvartal har OmniCar oplevet en vækst på 80% i omsætningen, hvilket svarer til en vækst på 15% fra Q4 2021. En stor drivkraft bag væksten er kundetilfredsheden, hvor OminCar fortsat er Danmarks højest ratede værksted på Trustpilot. Det har resulteret i, at 42% af kunderne gennem første kvartal er tilbagevendende kunder. OmniCar er dermed ved at opbygge en loyal skare af brugere.

I perioden er Mekonomen Group blevet en nøgleinvestor, der har 20% ejerskab af virksomheden. Derudover startede OmniCar op i Jylland, hvor de lancerede med 3 biler og forventer at tilføje yderligere i løbet af året. Efter periodens afslutning har OmniCar introduceret omincarsale.dk, som er en online handelsplatform for elbiler.

Omnicarsale er på samme vis som serviceforretningen en måde, hvorpå alle pains fjernes fra forbrugeren. OmniCar sælger en samlet pakke, hvor der er styr på finansiering, forsikring, ladeudstyr mv., hvor der leveres den bedste service muligt for forbrugeren.

Salgsplatformen har været aktiv siden den 1. maj, hvor bilerne er blevet listet hos Bilbasen. Indtil videre har OmniCar solgt 10 biler uden at have lavet yderligere annoncering end en tilstedeværelse på Bilbasen (samt deres egen platform). Et populært tiltag blandt forbrugeren er en beregning af totalprisen for ejerskab af en ny bil sammenlignet med ens eksisterende bil.

Forventningerne til andet kvartal 2022 er derfor også høje. OmniCar forventer en vækst på 25% i deres serviceforretning, men forventer en samlet omsætningsvækst på 250%, når omsætningen fra salgsforretningen medtages. Indtil videre har OmniCar formået at have højere marginer end lignende koncepter for elbilsalg i udlandet (Cazoo/Carvana).