Relesys meddelte i sidste uge på LinkedIn, at de åbner et kontor i London til maj måned. Derfor er selskabet i gang med at finde medarbejdere til det nye kommende kontor.

En del af Relesys’ go-to-market strategi er at ekspandere og etablere sig på nye markeder. Det indebærer, at selskabet ønsker at etablere lokale kontorer med lokale salgs- og client success-afdelinger. I denne forbindelse vil selskabet ligeledes iværksætte en salgs- og markedsføringsstrategi.

I Relesys’ virksomhedsbeskrivelse, som blev offentliggjort ifm. børsnoteringen, fremgik det, at selskabet havde planer om at træde ind på det britiske marked i løbet af 2022. Med sidste uges nyhed ser det ud til at blive en realitet til maj.

Det britiske marked minder på flere måder om det skandinaviske marked. De har en lignende virksomhedskultur samt digitaliseringsniveau, hvilket gør det til et attraktivt marked for Relesys. Samtidig er der ingen sprogproblemer, hvorfor selskabet også kan assistere fra hovedkontoret i Danmark. Relesys havde ifm. virksomhedsbeskrivelsen ikke identificeret nogle markedsledere på det britiske marked, hvorfor markedet fortsat er forholdsvist fragmenteret.

Relesys forventer desuden at ekspandere til USA og DACH-regionen i hhv. 2023 og 2024. Her vil samme strategi forventeligt blive anvendt, hvor Relesys efter grundig markedsanalyse vil etablere lokale kontorer.