Scandinavian Medical Solutions har sikret endnu en betydelig handel inden for After Sales & Parts, der er selskabets reservedels- og servicehåndteringsområde. De solgte reservedele skal bidrage til forlængelse af levetiden af et større antal systemer i de kommende år.

Scandinavian Medical Solutions offentliggjorde tidligere på året, at selskabet havde lanceret nye forretningsområder, heriblandt After Sales & Parts, med forventninger om at sikre fremtidig omsætningsvækst. Forretningsområdet er blevet taget vel imod blandt kunder, og har således formået at træde ind på markedet med skræddersyede løsninger til kunder, som tidligere har købt systemer ved selskabet. Dette betyder b.la. at selskabets kunder har mulighed for bedre – og lettere – adgang til reservedele, der skal supportere deres forretning.

After Sales løsninger inkluderer b.la. handel med reservedele til opretholdelse, løbende vedligeholdelse samt opgraderinger af billeddiagnostisk udstyr. Gængse dele kan ved regelmæssige servicechecks udskiftes, før de installerede systemer giver fejlmeldinger, hvorved der kan sikres en høj oppetid og en stabil scanningskapacitet. Dette salg ligger inden for intervallet 2-3,5 mio. kroner, og offentliggøres derfor i henhold til selskabets informations- og kommunikationspolitik.

Selskabets administrerende direktør, Jens Krohn udtaler:

Vi har en klar målsætning at kunne støtte vores kunder bedst muligt i hele systemets livscyklus. Og med dette salg har After Sales igen vist, at dette område er særligt værdsat blandt vores kunder. Vi kan mærke at vores initiativ har bidraget med højere kundeglæde til vores kerneforretning såvel til After Sales området – og vi er utroligt glade for at kunne bidrage til, at vores kunder oplever den høje kvalitet, vi ønsker at bidrage med på markedet.