Flere aktier på de danske vækstbørser har gennem ugen oplevet store stigninger på trods af, at ugen kun har haft fire handelsdage grundet store bededag.

Bedst er det gået Audientes, som er steget mere end 200% gennem ugen. Audientes meddelte i starten af ugen, at de har indgået en eksklusiv distributionsaftale med earKART i Indien, der minimum indebærer en omsætning på 4,8 mio. kroner i de første 12 måneder, hvorefter der forventes markant vækst. På trods af ugens store stigning er aktien fortsat faldet 5% i år.

Ugen har derudover budt på tocifrede procentstigninger til Brain+, Curasight, Conferize, RISMA, LED iBond, Cessatech og Hypefactors. Flere af disse selskaber har været med nyt, hvor Curasight bl.a. har indgået en partneraftale for uTRACE mod prostatakræft, hvor selskabet kan modtage op mod 70 mio. USD i milepælsbetalinger samt royalties på salget. RISMA har annonceret flere insiderhandler, hvor både bestyrelsesformanden og et bestyrelsesmedlem har købt et større antal aktier for i alt over 1,3 mio. kroner. Hypefactors meddelte efter markedsluk sidste fredag, at de ved udgangen af 2022 havde løftet sin ARR til 10,6 mio. kroner.

Flere selskaber har i løbet af ugen præsenteret kvartalsrapport for første kvartal af 2023, hvilket gælder BactiQuant, ViroGates, Konsolidator, Movinn og Agillic. Bedst var ugen for Konsolidator, der er steget 5%, og gennem første kvartal løftede sin ARR med 30% ift. samme tidspunkt sidste år, hvorfor udviklingen var i overensstemmelse med selskabets forventninger.

DecideAct offentliggjorde i lørdags sin årsrapport for 2022, hvor de beskrev, at de efter et år præget af vækst og turbulens står stærkere end nogensinde. Blandt ugens andre nyheder kan nævnes endnu en ordre hos Hove, hvor administrerende direktør Maja Vonsild Jørgensen desuden har valgt at fratræde sin stilling, hvorfor tidligere CEO, Hans Christian Hansen har tiltrådt som konstitueret CEO. Freetrailer har også været med nyt på topposten, hvor Nicolai Frisch er valgt som permanent CEO. Scandinavian Medical Solutions har annonceret et nyt salg, som denne gang var til en amerikansk kunde med en værdi på 3,5-5,0 mio. kroner, mens Alefarm Brewing har præsenteret yderligere vækst i selskabets ølklub.